تفاوت مدیریت کسب و کارهای کوچک و کسب و کارهای بزرگ

مدیریت کسب و کارهای کوچک با کسب و کارهای بزرگ متفاوتند، این درست است که برخی اصول برای هر دو صادق هستند اما برای استفاده بهینه از مفاهیم کسب و کار برای کسب و کارهای کوچک به آموزش های متفاوتی نیاز داریم، با ما همراه باشید!

در چشم انداز پویای اقتصاد جهانی امروز، مشاغل کوچک به عنوان قهرمانان ناشناخته ای ظاهر می شوند که نقش مهمی در تقویت رشد اقتصادی دارند. در حالی که شرکت های چند ملیتی غالباً مورد توجه قرار می گیرند، این مشاغل کوچک است که ستون فقرات اقتصاد در سراسر جهان را تشکیل می دهد. اما چرا رونق کسب و کارهای کوچک برای اقتصاد ضروری است؟

ایجاد شغل:  مشاغل کوچک نقش مهمی در ایجاد شغل دارند و با ایجاد فرصت های شغلی در محل زندگی خود زمینه حمایت از خانواده ها را فراهم می آورند. با رشد کسب و کارها خرد و خانگی، آنها می توانند کارمندان بیشتری را استخدام کنند، فعالیت های اقتصادی را تشدید می کنند و نرخ بیکاری را کاهش می دهند. سینرژی حاصل از فعالیت مفید کسب و کارهای کوچک به طور جمعی بازار کار را تقویت می کند و به ثبات کلی اقتصادی کمک می کند.

نوآوری و کارآفرینی: مشاغل کوچک به دلیل چابکی و روحیه نوآورانه شناخته شده اند. بر خلاف شرکت های بزرگتر ، آنها اغلب انعطاف پذیری برای آزمایش ایده ها و فناوری های جدید دارند. کارآفرینانی که مشاغل کوچک را هدایت می کنند ، ریسک پذیری بیشتری دارند و این موضوع باعث رشد فرهنگ نوآوری می شود که توسعه محصولات و خدمات جدید را به همراه دارد. این طرز فکر نوآورانه نه تنها به نفع خود کسب و کار است بلکه محرک پیشرفتهای فناوری و تقویت رقابت است که به توسعه اقتصادی کمک می کند.

توسعه اقتصاد محلی:  کسب و کارهای کوچک عمیقاً با جوامع محلی عجین شده اند و موفقیت آنها تأثیر مستقیمی بر سلامت اقتصادی آن جوامع دارد. این کسب و کارها کالاها و خدمات محلی را استفاده و تامین می کنند و شبکه ای از وابستگی متقابل ایجاد می کنند که محرک رشد اقتصادی است.  پولی که در جامعه خرج می شود گردش می کند و چند برابر می شود، که این به نفع سایر مشاغل محلی و ارائه دهندگان خدمات است. در نتیجه ، مشاغل کوچک به توسعه اقتصادهای محلی قوی و خودکفا کمک می کنند.

  تنوع و رقابت :یک اکوسیستم تجاری متنوع برای مقاومت اقتصادی و سازگاری بسیار حیاتی است. مشاغل کوچک با ارائه محصولات ، خدمات و دیدگاه های منحصر به فرد ، تنوع را به بازار می آورند و باعث می شوند تا افراد بتوانند جدای از محصولاتی که تولید کنندگان انبوه در مدل های محدود روانه بازار می کنند، محصولاتی شخصی سازی شده و خاص که تولید این کسب و کارهای کوچک است را انتخاب نمایند. این تنوع باعث ایجاد رقابت سالم ، جلوگیری از انحصارها و رشد نوآوری می شود. در یک محیط رقابتی ، مشاغل مجبور به بهبود مداوم ، ایجاد بهره وری و ارائه گزینه های گسترده ای برای مصرف کنندگان هستند.

درآمد مالیاتی و ثبات اقتصادی: مشاغل کوچک به طور قابل توجهی در درآمد مالیاتی دولت نقش دارند. با رشد و پیشرفت این شرکتها، آنها مالیات بر درآمد و فروش بیشتری ایجاد می کنند و بیشتر از خدمات عمومی و توسعه زیرساخت ها حمایت می کنند. ثبات و پایداری اقتصاد یک کشور ارتباط نزدیکی با موفقیت کسب و کارهای کوچک آن دارد ، زیرا آنها منبع درآمد پایدار را فراهم می کنند و در مواقع عدم اطمینان به مقاومت اقتصادی کمک می کنند.

تا اینجا به اهمیت کسب و کارهای کوچک در اقتصاد پی بردیم شاید افرادی ناآگاه به شما که تازه شغل خانگی خود را شروع کرده اید گفته باشند که این کارآفرینی نیست و به تو کارآفرین نمی گویند اما طبق مطلب بالا به راحتی می توانید دلایل اهمیت این ماهی های کوچک پر توان در رشد اقتصادی را به آنان متذکر شوید.

اما برای موفقیت کسب و کارهای کوچک مسلما اصل اول یادگیری نحوه مدیریت، بازاریابی و فروش از منابع معتبر است زیرا بدون یادگیری و با اتکا به آزمون و خطا هدررفت منابع را تجربه خواهید کرد. یادگیری اصول مدیریت کسب و کار برای رشد اولیه مشاغل کوچک بسیار مهم است. در حالی که اشتیاق و ایده خوب ضروری است ، یک پایه محکم در مدیریت کسب و کار که بر اساس دانش بنای شده ابزارها و استراتژی های لازم برای موفقیت پایدار را فراهم می کند. دانش مدیریت کسب و کار به شما کمک می کند تا با درک چالش ها و راهکارها تصمیمات موثرتری بگیرید. منابع خود را به بهینه ترین شکل ممکن مدیریت کنید زیرا اغلب کسب و کارهای خرد و خانگی با منابع محدود کار خود را شروع می کنند و هوشمندی در استفاده از منابع می تواند برای شما بسیار حیاتی باشد.

با یادگیری اصول برنامه ریزی استراتژیک می توانید برنامه ریزی های بلندمدت خود را بهبود ببخشید و با تعیین یک چشم انداز روشن در جهت رسیدن به آن تمام افراد و امکانات خود را بسیج کنید. لازم است حتما مدیریت مالی را بیاموزید تا بتوانید برآوردی از آینده داشته باشید، جریان مالی خود را به درستی بسازید و بودجه بندی های درستی داشته باشید. لازم است یاد بگیرید تا چگونه برای کسب و کار خود بازاریابی انجام دهید و با استفاده از کدام تکنیک های فروش محصول خود را عرضه کنید. مهارت های نرم نیز در مدیریت کسب وکار مهم هستند و شما می بایست مهارت های ارتباطی، مذاکره و تعارض را یاد بگیرید تا در زمان مناسب از آن ها استفاده کنید. مدیریت ریسک در کسب و کارها بسیار مهم است یادگیری صحیح اصول مدیریت کسب و کار، کارآفرینان را در شناسایی ، ارزیابی و کاهش خطرات راهنمایی می کند. درک چگونگی مدیریت ریسک ها به طور مؤثر مشاغل کوچک را قادر می سازد تا از عدم قطعیت ها عبور کرده و تصمیمات حساب شده بگیرند و از مشکلات احتمالی که می تواند مانع رشدشان شود ، جلوگیری کنند.

برای یادگیری مدیریت کسب و کار کوچک خود لازم نیست از همان ابتدا همه ی این موارد را بیاموزید اما بهرحال لازم است با شروع از یک سری آموزش های مقدماتی پیش بروید و کم کم دانش و تجربه خود را بهبود بخشید. به طور معمول آموزشهایی که توسط بیزینس کوچ های مشهور و یا آکادمی های آموزشی وجود دارند مرتبط با موضوعات کلان مدیریت کسب و کارها و مورد استفاده شرکت های بزرگ هستند و سوالی که اینجا مطرح می شود این است که آیا دقیقا همین آموزش ها برای مشاغل خرد و خانگی نیز قابل استفاده است؟

در پاسخ باید گفت؛ در حالی که بسیاری از اصول مدیریت و بازاریابی برای کسب وکارها در هر مقیاسی کاربرد دارد اما بین مشاغل بزرگ و کوچک تفاوت های مشخصی نیز وجود دارد که ممکن است نیاز به شخصی سازی یا سازگاری برنامه های آموزشی داشته باشد. در ادامه به آن ها می پردازیم:

 

در حالی که بسیاری از اصول مدیریت و بازاریابی برای مشاغل در هر اندازه کاربرد دارد ، بین مشاغل بزرگ و کوچک تفاوت های مشخصی وجود دارد که ممکن است نیاز به شخصی سازی یا سازگاری برنامه های آموزشی داشته باشد. در اینجا برخی از ملاحظات آورده شده است:

1. مقیاس عملیات: مشاغل بزرگ غالباً با ساختارهای پیچیده سازمانی ، لایه های مختلف مدیریت و بخش های متنوع سر و کار دارند. اما مشاغل کوچک ساختار ساده تری دارند و حتی در ابتدا تک نفره هستند بنابراین لازم است برای آموزش موضوعات مدیریتی که در آن ها تعداد کارکنان و ابعاد سیستم مورد اهمیت است شخصی سازی هایی صورت پذیرد.

2. محدودیت های منابع: مشاغل کوچک به طور معمول با منابع محدود فعالیت می کنند. آموزش های مدیریتی در زمینه های مختلف خصوصا تولید و بازاریابی نیاز به بهینه سازی منابع ، بودجه بندی و کارآیی به گونه ای باشد که بر اساس محدودیت های مشاغل کوچک کاربردی باشند.

3. رویکرد چند وظیفه ای: صاحبان مشاغل کوچک اغلب نقش های مختلفی را ایفا می کنند آن ها هم مدیر بازاریابی هستند، هم مدیر فروش و هم تولید! بنابراین برای آموزش نیازمند شیوه های جدید هستند و لازم است آموزش های مدیریتی برای مشاغل کوچک به این نکته توجه داشته باشند.

4. سرعت تصمیم گیری: مشاغل کوچک به دلیل اندازه و چابکی اغلب به تصمیم گیری سریع نیاز دارند. برنامه های آموزشی برای مدیریت باید بر پرورش محیطی متمرکز شود که در آن می توان تصمیمات را به سرعت گرفت بدون اینکه توسط فرآیندهای بوروکراتیک دچار مشکل شود.

5. محدودیت های بودجه: بودجه بازاریابی برای مشاغل کوچک معمولاً در مقایسه با شرکتهای بزرگ محدودتر است. برنامه های آموزشی باید بر استراتژی های بازاریابی مقرون به صرفه ، با تأکید بر بازاریابی دیجیتال ، رسانه های اجتماعی و سایر کانال های مقرون به صرفه متمرکز شوند.

6. رویکرد بومی شده: مشاغل کوچک اغلب در بازارهای محلی خاص فعالیت می کنند. برخی آموزش های بازاریابی برای شرکت های بزرگ ممکن است روی استراتژی های جهانی متمرکز شود، در حالی که مشاغل کوچک بیشتر از آموزش هایی که بر درک بازار محلی ، تعامل جامعه و تعامل شخصی مشتری تأکید می کند ، نیازمند هستند.

7. انعطاف پذیری و نوآوری:  مشاغل کوچک می توانند در استراتژی های بازاریابی خود چابک تر هستند. برنامه های آموزشی باید خلاقیت ، سازگاری و توانایی آزمایش با رویکردهای جدید را بیاموزد که ممکن است برای مشاغل بزرگ با فرآیندهای تعیین شده چالش برانگیز باشد.

8. مدیریت ارتباط با مشتری: مشاغل کوچک اغلب از ایجاد روابط قوی و شخصی با مشتریان خود استفاده می کنند. آموزش بازاریابی باید اهمیت مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) ، ارتباطات شخصی و درک نیازهای منحصر به فرد یک مشتری کوچکتر را برجسته کند.

 

بنابراین برای جمع بندی می توان گفت، در حالی که اصول بنیادی یکسان است ، اما باید محتوای آموزشی متناسب با چالش ها و فرصت های خاص مشاغل کوچک باشد زیرا استفاده بهرحال مدل فعالیت این مشاغل در اکوسیستم اقتصادی تفاوت های مهمی با بازیگران بزرگ این عرصه دارد.

 

افراد زیادی متکی به آزمون و خطا در انجام کارها هستند، اما افراد موفق طرفدار یادگیری و استفاده از تجربیات دیگرانند.
مامی‌کا، اجتماعی از
مامان کارآفرین های موفق است...

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید