9 نکته مهم برای فروش شگفت انگیز در مناسبت ها

مطمئنا همه شما مامان کارآفرین ها با این جمله موافق هستید که مناسبت ها، فرصت های طلایی فروش برای اکثر کسب و کارها به شمار می آیند. مشاغل خانگی و کسب و کارهای متوسط و بزرگ بانوان بسته به نوع محصولاتی که دارند می توانند از این فرصت های طلایی بهره گیرند. متاسفانه کسب و کارهای زیادی که در آغاز راه هستند با نحوه برنامه ریزی برای حداکثر استفاده از این فرصت ها آشنا نیستند و با عدم آمادگی برای مواجهه با حجم سفارشات زیاد در یک بازه کوتاه نمی توانند عملکرد خوبی را از خود نشان دهند. اما توصیه ما به شما مامان کارآفرین های آگاه این است که به منظور پیاده سازی یک استراتژی درست و برنامه ریزی برای مدیریت تقاضا در ایام پیک سال، برآوردی از زمان های افزایش و کاهش میزان تقاضا داشته باشید و بهترین اقدامات را برای بهره گیری از دوره های افزایش سفارشات برای گذر از دوران کاهش تقاضا برنامه ریزی نمایید. در ادامه 9 نکته مهمی که برای فروش شگفت انگیز در مناسبت ها به کارتان می آید را برایتان نوشته ایم، آن را با دقت بخوانید:

9 نکته مهم برای فروش شگفت انگیز در مناسبت ها:

  1. مناسبت هایی که با کسب و کار شما تناسب دارد را از تقویم پیدا کنید.

آن چه برای غالب کسب و کارها مشخص می باشد این است که میزان سفارشات در نزدیکی مناسبت های مختلف تقویمی تفاوت معناداری با سایر روزها دارد. بنابراین لازم است برای این روزها برنامه ریزی کنید. بسته به نوع کسب و کار خود یک تقویم کسب و کار برای خود آماده کنید و مناسبت هایی که می تواند برای مخاطبان شما جذاب باشد و ممکن است در آن زمان خرید داشته باشند را در تقویم کسب و کار خود مشخص کنید. 

 

  1. برای آماده سازی سفارشات برنامه ریزی کنید.

سعی کنید برآوردی از میزان سفارشات داشته باشید و حداقل یک ماه قبل درصدی از این مقدار را به عنوان موجودی اطمینان آماده کنید. اگر کسب و کار تولیدی هستید ماده اولیه را برای کل سفارشات برآورد شده در این زمان موجود داشته باشید تا با اتمام موجودی اطمینان خیلی سریع تولید را شروع کنید.

 

  1. سعی کنید ارزش ویژه ای برای سفارشاتی که در این مناسبت ها ثبت می شود در نظر بگیرید.

مناسبت ها زمانی است که میتوانید حس خوب و ویژه ای از خرید را برای مشتریان خود ایجاد کنید. شارژ محصولات پر طرفدار، تخفیف، در نظر گرفتن ارسال رایگان، اشانتیون و یا حتی دریافت کادوپیچ محصول برای هدیه به دوستان می توانند در این مناسبت ها برای مشتریان هیجان انگیز باشد.

 

  1. برای کمپین فروش مناسبتی خود نامی مناسب انتخاب کنید.

سعی کنید برای فروش های مناسبتی خود خلاقیت به خرج دهید انتخاب یک نام سازگار با مناسبت می تواند تداعی لذت بخشی از کسب و کار شما در ذهن مخاطب شما ایجاد نماید.

 

  1. برای بهتر دیده شدن کمپین فروش مناسبتی خود تبلیغات کنید.

برای بازدهی بیشتر تبلیغات به این نکات توجه کنید:

  • سعی کنید بر اساس تقویم کسب و کار خود برای هر مناسبتی که قصد فروش دارید بودجه ای را همان ابتدای سال در نظر بگیرید تا برآوردی از هزینه ها برای مدیریت بهتر داشته باشید.
  • تبلیغات خود را حداقل دو هفته قبل از مناسبت شروع کنید تا زمان مناسبی برای انتخاب مشتری و همچنین خرید و ارسال سفارش داشته باشید به طوریکه سفارش مشتری حداکثر دو روز قبل مناسبت به دست وی رسیده باشد.
  • به کانال ها و یا اینفلوئنسرهایی که از قبل آن ها را انتخاب کرده اید و از بازدهی آن ها برای کسب و کارتان انتظار مثبتی دارید تبلیغات دهید.
  • می توانید یک تبلیغ به یک اینفلوئنسر با تعداد فالوئر بالا دهید یا چندین تبلیغ به میکرو اینفوئنسرهای زیر 10کا

پیشنهاد می شود در برنامه ی تبلیغاتی خود پیشنهاد سفارش چند محصول خاص را قرار دهید. این کار دو مزیت برای شما و مشتریتان خواهد داشت. مزیت اول این است که وقتی چند محصول محدود و خوش فروش از سبد محصولات خود را پیشنهاد می دهید می توانید بهتر برای مواجهه با حجم سفارش بالا در مدت زمان کوتاه آماده شوید، برآورد بهتری از میزان مواد اولیه مورد نیاز دارید و در صورت امکان می توانید از نیروی کار پاره وقت استفاده کنید تا زمان آماده سازی سفارشات شما کاهش یابد. مزیت دوم دیگر برای مشتری شماست که می تواند انتخاب بهتری را از بین محصولات پر فروش شما داشته باشد و در میان محصولات متنوع شما دچار سردرگمی نشود.

 

  1. در کانال های مختلف کسب و کارتان مدام روی جشنواره فروش خود به شیوه های خلاقانه مانور دهید و مدام به مشتری ارزش هایی که برای آن ها در گام 3 در نظر گرفته اید را یادآوری کنید.
  2. پس از دریافت سفارشات سعی کنید آن ها را در کمترین زمان ممکن آماده و ارسال کنید.
  3. اقداماتتان را ارزیابی کنید.
  4. خود را مقید کنید از همان ابتدای کار تمامی اقداماتی که انجام می دهید را مکتوب کنید پس از پایان جشنواره فروش مناسبتی خود حتما برآوردهای اولیه را با دستاوردهایی که حاصل شده مقایسه کرده و نقاط قوت خود را تقویت و نقاط ضعف خود را تصحیح نمایید.

نهایتا اینکه فروش های مناسبتی سکوهایی برای جهش فروش شما و افزایش درآمد و همچنین رشد مشتریان شما است. سعی کنید با برنامه ریزی درست به کمک تقویم کسب و کاری که برای خود ترتیب داده اید. بهترین استفاده را از این فرصت های استثنایی داشته باشید.

افراد زیادی متکی به آزمون و خطا در انجام کارها هستند، اما افراد موفق طرفدار یادگیری و استفاده از تجربیات دیگرانند.
مامی‌کا، اجتماعی از
مامان کارآفرین های موفق است...

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید