مامان زهرا، مامان 3 فرزندی و دغدغه هایی برای مطالعه و نویسندگی

سلام مامان ها، همونطور که در این نوشته براتون از مطالب بخش همفکری مامان ها گفته بودیم امروز دغدغه مامان زهرا که چندماهی بیشتر نیست ،فرزند سومشون بدنیا اومده رو باهاتون به اشتراک میگذاریم.

 

اما قبلش لازمه که کمی با ایشون و فعالیت هایی که داشتند آشنا بشیم. مامان زهرا یک مامان پر انرژی و باانگیزه هستند که قصه گویی در زمینه های مختلف رو برای جمع های بچه ها انجام میدن، قصه هایی که خودشون نویسنده اون هستند مرتبط با موضوعات مختلف دینی و حتی موضوعات روز جامعه. بنابراین نیاز بالایی به مطالعه دارند تا همیشه خودشون رو بروز نگه دارند و بتونن مثل همیشه متن های جذابی برای قصه هاشون بنویسند. در ادامه سوال ایشون و جمع بندی پاسخ هایی که در گروه مادرانه ما مطرح شد رو برای شما قرار میدیم.

-----------------------

سوال: سلام من زهرا هستم که به تازگی فرزند سومم به دنیا اومده، تولد فرزند سوم برای من با وجود دو تا بچه دیگه باعث شده نتونم برای کارهایی که بهشون علاقه دارم یعنی مطالعه و نویسندگی وقت آزاد پیدا کنم و این موضوع احساس خوبی در من ایجاد نکرده، به نظر شما چطور می تونم هم به کارهای خونه و بچه ها و هم به علائقم برسم؟

جواب:

  •  نکته ی مهمی که برای یه تازه مامان خیلی باید مورد توجه قرار بگیره حفظ انرژی هست پس در مرحله اول باید سعی کنی به میزان کافی استراحت داشته باشی و همینطور تغذیه مناسب و استفاده از مکمل ها رو فراموش نکنی، اگر این موضوع یادت میره از یادآور گوشیت استفاده کن چون برای اینکه بتونی به کارهات برسی، قدم اول رو باید جدی بگیری.
  • در مرحله بعدی سعی کن به علاقه ات متعهد باشی، هدفی رو در زمینه علاقه ات در طی هفته تعیین کن و متناسب با اون در روزهای مختلف هفته قدم به قدم پیش برو. فقط یادت باشه یه هدف بزرگ و دست نیافتنی رو برای خودت در نظر نگیری که بهت فشار بیاد و یا کلا رهاش کنی و بعدا بابت زمانی که از دست دادی افسوس بخوری. 
  • بر اساس هدف روزانه ات یه موقعی رو در طول روز که کمتر درگیر بچه ها هستی به مطالعه اختصاص بده.  می تونی از کتاب های صوتی استفاده کنی و یا خلاصه کتاب بخونی. حتی میتونی از دوستان همفکرت درخواست کنی باهم کتاب هایی که جالب هستند رو بخونید و خلاصه شون رو در قالب فایل صوتی برای همدیگه ارسال کنید.
  • با توجه به اینکه نویسندگی هم انجام میدی و این کار نیاز به تمرکز بالا داره پس سعی کن اگر میتونی زودتر از بچه ها بیدار بشی و طبق هدف اون روز متنت رو بنویسی اگر هم بیشتر اهل انجام دادن شبانه کارها هستی میتونی شب کمی دیرتر از بقیه بخوابی و به کارت برسی. اما یادت باشه لزوم این کار حفظ انرژی با کارهایی هست که در ابتدا گفته شد، چون در غیر اینصورت زود خسته میشی و ممکنه بابت این موضوع اذیت بشی.
  • نهایتا اینکه در طول روز سعی کن از هر زمانی برای برداشتن یک قدم کوچک در مسیر هدفت استفاده کنی، کمال گرایی رو بذار کنار و این رو از ذهنت بیرون کن که حتما باید همه جا در سکوت مطلق باشه تا  پشت میز مطالعه ات  کتاب بخونی یا حتما خط به خط کتاب رو باید خودت بخونی!! نه اینطور نیست! مامان ها آدم های با برکتی هستند، پس با همون کتاب های صوتی، با مطالعه خلاصه کتاب ها، با شنیدن خلاصه کتاب هایی که دوستانت واست میفرستند میتونی بازهم بهره وری بالایی برای نویسندگی داشته باشی.

با آرزوی موفقیت برای شما زهرای عزیز

----------

شما هم دغدغه های خودتون رو در مسیر مامان کارآفرینی برای ما در ایتا به آیدی @roshanaayesobh یا از طریق ایمیل سایت به آدرس info@momyka.com ارسال کنید تا پاسخ های راهگشایی بر اساس تجربه از طرف سایر مامان ها دریافت کنید.

 

افراد زیادی متکی به آزمون و خطا در انجام کارها هستند، اما افراد موفق طرفدار یادگیری و استفاده از تجربیات دیگرانند.
مامی‌کا، اجتماعی از
مامان کارآفرین های موفق است...

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید