هدف زندگی من

مامان ها در جواب به سوال، هدف شما در زندگی چیست؟ چه جوابی دارید؟! برای جواب نیاز به زمان دارید یا سریع می توانید یک هدف ارزشمند با اقدامات مورد نیاز را لیست کنید؟ اگر جزء دسته اول هستید پس این مقاله تقدیم به شما!

مامان کارآفرین های آگاه، مسلما میدانید، برای اینکه در مسیر زندگی اقدامات موثری انجام دهیم و به نتایج چشمگیر برسیم باید بر اساس هدف مشخصی قدم برداریم. یافتن هدف مخصوص به خود به زندگی شما معنا ببخشد. در علم استراتژی ما بر اساس چشم انداز سیستم اهداف خردی را تعریف می کنیم این کارکرد برای هر سیستم هدفمندی قابل انجام است. هدف خدا از خلقت انسان ها، سعادت بوده و این ما هستیم که با انتخاب های درست یا نادرست میزان رسیدن به این هدف را مشخص می کنیم. وقتی به این دنیا آمدیم با ناتوانی و نقص در شناخت زندگی را شروع کردیم و به تدریج در مسیر با اتفاقات خوب و بد، شکست ها و موفقیت ها اندوخته ای برای خود جمع کردیم که در مسیر کمال همراهمان است.

اما مامان ها به این نکته مهم توجه داشته باشید که در حرکت به سمت هدف، طوری برنامه ریزی کنیم تا خود را از جنبه های مختلف رشد دهیم چه از بعد زندگی شخصی و چه از بعداجتماعی. اگر ما همه ی تلاشمان را در رشد یک بعد از زندگی مان قرار دهیم مثلا تمام تلاش ما در راستای موفقیت کسب و کارمان باشد و در زندگی شخصی خود و روابطمان با همسر و فرزندانمان دچار مشکل باشیم عملا اگر حساب هزینه فایده انجام بدهیم متوجه می شویم ما در قبال از دست دادن چیزهای ارزشمندی که نظیر ندارند، موفقیتی را به دست آورده ایم که بهره چندانی برای ما نداشته و به تنهایی برای ما رضایت روحی و آرامش را فراهم نخواهد کرد.

 

اما بعد از این مقدمه شاید این سوال برای شما ایجاد شده باشد که چطور می توانید یک هدف خوب برای خود تعیین کنیم؟

در اولین قدم، چیزهایی که به آنها اهمیت می دهید را شناسایی کنید.

-کشف کنید که به چه چیزی بیشتر علاقه دارید. انگیزه همچون نیرو و انرژی ست که سبب علت رفتار شما می شود و شما را به سمت هدف سوق میدهد. انگیزه به شما دلیلی برای شروع یک کار، تداوم آن، تغییر و یا حتی خاتمه کارهایتان می دهد.  برای یافتن انگیزه خود، می توانید از خود سؤالاتی بپرسید:

 از انجام چه کاری لذت می برم؟

  من در چه کاری خوب هستم؟ 

چه چیزی به من احساس زنده بودن می دهد؟

 - به هدف خود جهت صحیح دهید . بگردید دنبال الگوها و موضوعات مشترکی است که گذشته، حال و آینده شما را به هم متصل می کند.  این بدان معناست این است که شما چه کسی هستید و خط سیر زندگی شما حول چه ارزش ها و دغدغه هایی ادامه دارد.

برای یافتن این جهت گیری میتوانید از خود این سوالات را بپرسید:

چه چیزهایی در زندگی من ارزش محسوب می شوند؟

چه چالش هایی باعث شکل گیری این هدف برای من شد؟

 - یک چشم انداز شفاف از زندگی مورد نظر خود ایجاد کنید.  داشتن یک چشم انداز روشن از آینده مورد نظرتان می تواند به شما کمک کند روی هدف خود متمرکز بمانید.  شما می توانید خود را در پنج یا ده سال آینده تصور کنید.  چشم انداز شما باید منعکس کننده اشتیاق، ارزش ها و اهداف شما باشد.

 

 - به بازخوردها توجه کنید.  گاهی اوقات، افراد دیگر می توانند چیزهایی را در ما ببینند که ما خودمان نمی توانیم آنها را ببینیم. در روانشناسی به آن بعد تاریک فرد گویند. دیگران می توانند بینش ها و دیدگاه های ارزشمندی را از اقداماتمان به ما ارائه دهند.  می توانید از افرادی که شما را به خوبی می شناسند، مانند خانواده، دوستان، مربیان بازخورد دریافت کنید.  همچنین می‌توانید به دنبال بازخورد افرادی باشید که علایق مشترک با شما دارند، مانند انجمن‌ها، گروه‌ها یا انجمن‌های آنلاین.

 

 - اطراف خود را با افراد مثبت و امن احاطه کنید.  افرادی که با آنها وقت می گذرانید می توانند بر روحیه، طرز فکر و رفتار شما تأثیر بگذارند.  اگر می خواهید هدف خود را پیدا کنید، مهم است که اطراف خود را با افراد با برنامه و هدفمندی احاطه کنید که از شما حمایت می کنند، شما را به چالش می کشند و به شما الهام می بخشند.  می توانید به دنبال افرادی بگردید که اهداف مشابه یا مکمل دارند یا به آنچه که آرزوی دستیابی به آن را دارید دست یافته اند.

 - از شکست نترسید. ممکن است هدفی که برای خود در نظر گرفته اید در مراحلی  نیاز به عمل و آزمایش داشته باشد، مطمئن باشید اگر آگاهانه هدفی را انتخاب کرده باشید در زمان هایی که نیاز به کمی ریسک برای دیدن نتیجه یک اقدام دارید می توانید انجامش دهید و نتیجه را ببینید مسلما دستاورد این عملگرایی اگر موفق باشد شما را به هدف نزدیکتر می کند و اگر شکست باشد با اقدام اصلاحی باز هم منجر به رشد شما می شود. پس چیزهای جدید را امتحان کنید، فرصت های جدید را کشف کنید و از تجربیات خود درس بگیرید.  لازم نیست منتظر لحظه عالی یا برنامه عالی باشید.  می‌توانید با گام‌های کوچک شروع کنید. هرچه بیشتر به سمت هدف خود حرکت و عمل کنید، اعتماد به نفس بیشتری به دست خواهید آورد.

 مامان کارآفرین ها این را بدانید یافتن هدف خود در زندگی می تواند یک سفر پربار باشد که برای شما شادی، رضایت و معنا به ارمغان می آورد و به یاد داشته باشید هدف نهایی زندگی که همان رسیدن به سعادت در عمل به نظم خداست را ثات در نظر بگیرید و اهداف کوچک در این میان ممکن است تغییراتی داشته باشند و این جای نگرانی نیست. تنها خود را به رشد و یادگیری متعهد کنید مسلما اتفاقات خوبی در انتظار شماست.

افراد زیادی متکی به آزمون و خطا در انجام کارها هستند، اما افراد موفق طرفدار یادگیری و استفاده از تجربیات دیگرانند.
مامی‌کا، اجتماعی از
مامان کارآفرین های موفق است...

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید