100 روز طلایی برای عملی کردن ایده هایی که به ذهنمان می رسد

مامان کارآفرین ها بدانید و آگاه باشید؛ برای کارآفرینی باید عملگرایی را به عنوان یک ویژگی خیلی حیاتی با خود همراه کنید. اگر برای شروع یک کار، کامل گرایی می کنید، وسواس به خرج می دهید، به تعویق می اندازید یا اهمال کاری می کنید پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا از اهمیت فاصله کم ایده تا عمل برای راه اندازی و رشد کسب و کار بیشتر آگاه شوید.

 

اساتید کسب و کار معتقدند کسب و کارهای موفق، به نسبت سایرین چابک تر هستند و در انجام کارها و تصمیم گیری، سریع تر از بقیه عمل می کنند و این موضوع در پیش افتادن این افراد از سایرین بسیار موثر می باشد.

در واقع هر چقدر بتوانیم فاصله بین نهایی شدن یک ایده تا انجام اقداماتی برای عملیاتی شدن آن را کوتاه کنیم، به موفقیت های بیشتری دست می یابیم. عرف معمول بین نهایی شدن ایده تا عمل، 100 روز بیان می شود. بنابراین اگر این فاصله برای شما بیشتر شده دو دلیل می تواند داشته باشد.

  1. این ایده متعلق به شما نیست.
  2. درفرایند اجرا اهمال کاری می کنید.

 

این ایده متعلق به شما نیست:

یعنی ایده ای را انتخاب کرده اید که متناسب با زمان، شرایط، توانمندی ها، امکانات، منابع و محدودیت های شما نبوده و این عدم هماهنگی باعث شده ادامه کار با مشکل روبرو شود. خیلی وقت ها ما با شنیدن خبر موفقیت یک نفر در یک حیطه شغلی سریع این به ذهنمان خطور می کند که من هم می توانم آن ایده را عملی کنم! اما باید از خودتان سوال بپرسید: آیا این ایده متناسب با شرایط و امکانات من هست یا نه ؟ اینکه صرفا با نگاه به دستاوردهای دیگران برای خودمان آرزوهایی را تصور کنیم که در عمل اصلا با هیچ جنبه از زندگی ها همخوانی ندارد، نمی تواند ما را به موفقیت برساند و حتی ممکن است موجب شکست و سرخوردگی ما شود.

در فرایند اجرا اهمال کاری می کنید:

اهمال کاری به تعویق انداختن یا تاخیر در انجام مسئولیت ها، کارها و وظایف روزمره یا حتی اهداف مهم اشاره دارد. این عادت معمولاً باعث به تعویق انداختن اقدامات ضروری و به تعویق انداختن کارهایی که باید در زمان مشخص انجام شوند، منجر می‌شود. اهمال کاری به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد، از جمله نداشتن انگیزه، ترس از شکست، عدم مهارت‌های مدیریت زمان و عدم تعهد به انجام وظایف. اهمال کاری بدون شک یک عادت مخرب است و دارای اثرات منفی زیادی بر روی زندگی افراد است که مهمترین آن از دست دادن فرصت هاست. به طور کلی، اهمال کاری مانع از دستیابی به اهداف و موفقیت در زندگی می‌شود.

 

 

چرا کم کردن فاصله ایده تا عمل اینقدر مهم است؟

 

همانطور که گفته شد زمان طلایی بین ایده تا عمل 100 روز است. هر چقدر که می توانید در این زمان، اقدامات اجرایی بیشتری را انجام دهید، اگر مجوزی لازم است دریافت کنید، اگر آموزش تکمیلی لازم است در آن شرکت کنید و هر کار مقدماتی دیگر تا با آمادگی بیشتری کار را آغاز کنید. در این قسمت از دلایل متعددی که برای اهمیت کم کردن فاصله زمانی بین ایده تا عمل وجود دارد، صحبت خواهیم کرد:

رقابت فشرده: در دنیای امروزه، رقابت در بازارها بسیار فشرده‌تر شده است. اگر فاصله زمانی بین ایده و عمل طولانی باشد، احتمال اینکه رقبا به پیشنهادهای مشابه دست یابند و شما از بازار عقب بیفتید، افزایش می‌یابد. بنابراین، سرعت در ایجاد و راه‌اندازی کسب و کار اهمیت دارد. شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که به ایده ی پولسازی فکر می کردید اما گام عملی برای آن برنداشته اید و بعد از یک مدت دیده اید فردی دیگر با همان ایده موفقیت های بزرگی را بدست آورده است.

 تغییرات سریع در بازار: با تغییرات مداوم در نیازها و ترجیحات مشتریان، شرایط بازار نیز به سرعت تغییر می‌کنند. اگر فاصله زمانی بین ایده تا عمل طولانی باشد، ممکن است که ایده شما قبل از اجرا منسوخ شود یا به دلایل دیگر ناموفق باشد.

جذب منابع مالی: برای شروع یک کسب و کار نیاز به منابع مالی دارید، و این منابع ممکن است از طریق سرمایه‌گذاری، وام، یا سرمایه شخصی جذب شوند. کاهش فاصله زمانی بین ایده تا عمل به شما این امکان را می‌دهد که سریع تر به منابع مالی دسترسی پیدا کنید.

 آزمون و خطا: یکی از روش‌های اصلی یادگیری در کارآفرینی، آزمون و خطا است. اگر شما سرعت کار خود را افزایش دهید، سریعتر می‌توانید ایده‌ها و روش های مختلف را تست کنید و از تجربیات خود بیاموزید.

افزایش انگیزه و اعتماد به نفس: زمان طولانی بین ایده تا عمل ممکن است باعث از دست دادن انگیزه و اعتماد به نفس شود. با کاهش این فاصله، شما به خودتان اطمینان می دهید که می‌توانید ایده خود را عملی کنید و موفق شوید.

 

بنابراین مامان کارآفرین ها، برای کم کردن فاصله ایده تا عمل نهایت تلاش خود را به کار گیرید چون این موضوع به عنوان یکی از کلیدهای موفق در کارآفرینی به شما کمک می کند تا ضمن هوشیاری نسبت به تغییرات محیط، واکنش سریعتری را نشان دهید و از فرصت‌های موجود بهره‌مند شود. در کسب و کارتان برای چالش هایی که با آن ها روبرو می شوید ایده هایی را طراحی کنید و سعی کنید تا در کمترین زمان ممکن آن ها را به کار ببرید اگر در اجرا با اشکالاتی مواجه شدید اقدامات اصلاحی را انجام داده و ادامه دهید این رویه به شما کمک می کند تا ضمن حضور چابک در عین حال آگاهانه در بازار، از رقبا جلو بیفتید و درآمد بیشتری کسب کنید.

افراد زیادی متکی به آزمون و خطا در انجام کارها هستند، اما افراد موفق طرفدار یادگیری و استفاده از تجربیات دیگرانند.
مامی‌کا، اجتماعی از
مامان کارآفرین های موفق است...

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید