بلاگری و اینفلوئنسری، مشاغلی با درآمد رویایی (قسمت اول)

بلاگرها و اینفلوئنسرها؛ افرادی با مشاغلی مانند هیچ کس!

امروزه در عصر دیجیتال، بلاگری و اینفلوئسری شغل های جدیدی هستند که با مختصات جدید خود از لحاظ نوع کار و درآمدزایی از بازار کار سنتی فراتر رفته اند. این دو شغل را می توان جزء  محبوبترین و پر سود ترین روش ها برای کسب درآمد آنلاین دانست. بنابراین اگر شما مامانی هستید که عاشق مد، زیبایی، سبک زندگی یا هر زمینه دیگری است، می توانید با ایجاد محتوای جذاب و ایجاد مخاطب وفادار، ذوق و اشتیاق خود را به یک حرفه سودآور تبدیل کنید.

اما قبل از اینکه بیشتر به عمق ماجرا وارد شویم، بهتر است تفاوت بلاگر و اینفلوئنسر را بدانیم و تعریفی از هر کدام ارائه دهیم.

بلاگر: بلاگرها سازندگان محتوا هستند که بر اساس پلتفرم یا بستر آنلاینی که در آن فعالیت می کنند افکار ، تجربیات ، تخصص و نظرات خود را به اشتراک می گذارند و طیف گسترده ای از موضوعات را از سفر و مد گرفته تا فناوری و سلامت پوشش می دهند. بلاگرها غالباً مقاله می نویسند ، فیلم می سازند یا پادکست هایی را برای تعامل با مخاطبان خود تولید می کنند.

اینفلوئنسرها: افرادی هستند که در رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام ، یوتیوب ، تیک تاک و... فعالیت می کنند. اینفلوئنسرها غالباً با کسب و کارهایی برای تولید محتوا یا حمایت مالی همکاری می کنند تا از تأثیر و اعتبار خود برای تبلیغ محصولات و خدمات به مخاطبان خود استفاده کنند. آن ها در زمینه کاری خود به صداهای قابل اعتمادی تبدیل می شوند.

حالا که به صورت اجمالی با این دو شغل آشنا شدید همراه ما باشید تا از پیش نیازهای انتخاب این شغل برای درآمدزایی صحبت کنیم:

تبدیل شدن به یک بلاگر موفق و یک اینفلوئنسر محبوب، زمان، تلاش و فداکاری را می طلبد. در اینجا یک راهنمای گام به گام برای کمک به شما را آماده کرده ایم:

زمینه کاری خود را مشخص کنید: زمینه ای را که در آن علاقه مند به فعالیت هستید، انتخاب کنید. تولید محتوا در یک زمینه مشخص به شما کمک می کند تا بتوانید برنامه ریزی دقیقی را انجام دهید.

در زمینه ای که انتخاب کرده اید، منحصر به فرد باشید: تعیین کنید که چه چیزی شما را از دیگران در  این زمینه کاری جدا می کند. دیدگاه، سبک یا تخصصی که شما را متمایز می کند مشخص کنید.

اهداف واضح تعیین کنید:   اهداف کوتاه مدت و بلند مدت خود را تعریف کنید. آیا به دنبال آموزش، الهام بخشی، سرگرمی یا تبلیغ محصولات هستید؟ با داشتن اهداف واضح می توانید نقشه راه تولید محتوای خود را ترسیم کنید.

 محتوای با کیفیت ایجاد کنید: به طور مداوم محتوای مفید، آموزنده و جذاب تولید کنید. سعی کنید در تهیه تجهیزات خوب برای عکاسی یا فیلم برداری سرمایه گذاری کنید.

پروفایل خود را در پلتفرمی که می خواهید ایجاد کنید: یک پلتفرم (وبلاگ ، اینستاگرام ، یوتیوب ، Tiktok و غیره) را انتخاب کنید که با مخاطب و هدف شما در زمینه ای که انتخاب کرده اید، هماهنگ باشد. سعی کنید منحصر به فرد بودن را از همان پروفایل آغاز کنید، یک عکس زیبا با توضیحاتی جذاب می تواند در اولین برخورد مخاطبان با شما تاثیرگذار باشد.

تقویم محتوا ایجاد کنید: با ایجاد یک تقویم محتوا ، محتوای خود را از قبل برنامه ریزی کنید. تقویم محتوا به حفظ نظم کمک می کند و از فرسودگی  ذهنی شما جلوگیری می کند.

با مخاطبان خود تعامل کنید:  به نظرات ، پیام ها و تعاملات دنبال کنندگان خود پاسخ دهید. رشد مخاطبان برای شما در این شغل ضروری است.

همکاری و شبکه سازی: با سایر بلاگرها، اینفلوئنسرها و کسب و کارهای موجود در زمینه کاری خود همکاری کنید. شبکه سازی می تواند جلب مشارکت و قرار گرفتن در معرض دید مخاطبان بیشتر را فراهم آورد.

استراتژی های کسب درآمد: گزینه های مختلف کسب درآمد ، مانند اسپانسری، افیلیت مارکتینگ، فروش محصولات یا خدمات، تبلیغات و همکاری با کسب و کارها روش های درآمدزایی در این مشاغل هستند. شما چه روشی را انتخاب می کنید آن را  مشخص کنید.

ارتقای محتوا: برای بیشتر دیده شدن محتوایی که تولید می کنید آن ها را در رسانه های اجتماعی تبلیغ کنید. لازم است تا حد امکان تبلیغات مستمر را در برنامه خود قرار دهید.

تجزیه و تحلیل و سازگاری: از ابزارهای تحلیلی برای ردیابی عملکرد محتوا و شناخت سلیقه مخاطبان خود استفاده کنید. تجزیه و تحلیل کنید که چه محتوایی بیشتر مورد پسند قرار می گیرد و کدام نه . سپس استراتژی محتوای خود را بر این اساس تنظیم کنید.

استمرار و ثبات قدم:  استمرار مهم است. به تقویم محتوایی خود متعهد باشید و به مرور زمان با ارتقای تجهیزات خود کیفیت محتوای خود را بهبود دهید.

یادگیری و ارتقای مهارت ها: در زمینه کاری خود به روز باشید، مهارت های خود را ارتقا دهید. چشم انداز دیجیتال دائماً در حال تغییر است، بنابراین یادگیری مداوم ضروری است.

ملاحظات حقوقی و اخلاقی: در مورد قوانین و مقررات مربوط به محتوای تولیدی در شبکه های اجتماعی، افشای اطلاعات و کپی رایت مطالعه کنید.

صبور و پایدار بمانید: تبدیل شدن به یک بلاگر موفق و یک اینفلوئنسر محبوب زمان می برد. از رشد آهسته یا مشکلات اولیه دلسرد نشوید. پایدار بمانید و به سمت اهداف خود ادامه دهید.

به یاد داشته باشید که موفقیت یک شبه اتفاق نمی افتد. فداکاری، کار سخت و اشتیاق واقعی برای به ثمر رسیدن کار مورد نیاز است. صادق باشید و به طور مداوم در تلاش برای ارائه ارزش برای مخاطبان خود تلاش کنید.  اطمینان داشته باشید اگر محتوای با کیفیتی تولید کنید که مورد علاقه مخاطب باشد با گذشت زمان، تلاش های شما جواب خواهد داد.

در این مقاله، پیش نیازهای ورود آگاهانه به شغل بلاگری و اینفلوئنسری را بیان کردیم. در قسمت دوم ایده هایی را که هنوز هم  برای ورود به این حوزه جذاب هستند را به صورت کاربردی بیان خواهیم کرد.

افراد زیادی متکی به آزمون و خطا در انجام کارها هستند، اما افراد موفق طرفدار یادگیری و استفاده از تجربیات دیگرانند.
مامی‌کا، اجتماعی از
مامان کارآفرین های موفق است...

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید