بازاریابی خانومانه و دو باور اشتباه!

 

بازاریابی خانومانه و دو باور اشتباه:

در جلسات مشاوره ام با مامان های کارآفرین که از درآمد خود راضی نیستند عمدتا با دو باور نادرست در امر بازاریابی خانومانه روبرو می شوم:

(بازاریابی خانومانه یک اصطلاح تخصصی بین ما مامان ها برای بازاریابی کسب و کار به شیوه و با سیاست های کاملا خانومانه است!!)

  1. بازاریابی فقط برای کسب و کار های بزرگ با بودجه های کلان است!

برخی مامان های صاحب کسب و کار فکر می کنند که بازاریابی تنها برای کسب و کارهای بزرگ با بودجه های کلان است اما این باور درست نیست زیرا بازاریابی برای هر سطح از کسب و کار مهم و حیاتی است. اگر شما یک کارآفرین تک نفره باشید و یا مدیر مجموعه ای که 100 نفر نیرو دارد، برای بقا و رشد کسب و کار خود نیازمند بازاریابی هستید. به یاد داشته باشید یک کسب و کار کوچک نباید در بازاریابی همانند یک کسب و کار بزرگ برنامه ریزی کند زیرا اهداف کسب و کارهای بزرگ در فعالیت های بازاریابی شان متفاوت است و به علاوه با صرف هزینه های فراوان قصد رسیدن به آن اهداف را دارند. زمانی که در یک شرکت استارتاپی در پارک علم و فناوری خراسان شمالی به عنوان مشاور فروش کار می کردم همه آرزوی مدیرعامل این بود که تنها یک بار تبلیغات محصول شرکت از رسانه ملی پخش شود و ایشان حاضر بودند با توجه به هزینه بالای این امر تنها برای یک بار این اقدام را انجام دهند. ایشان در عمل به نتایج موفقیت آمیز کالاهایی که از همین طریق در تلویزیون فروش داشتند استناد می کردند؛ اما این رویکرد درستی برای یک شرکت کوچک با بودجه محدود نیست زیرا کسب و کارهای بزرگی که در رسانه های گران قیمتی نظیر تلویزیون تبلیغ می کنند چون این تبلیغات به صورت عمومی پخش می شود و از کوچک و بزرگ آن را می بینند بنابراین صاحبان کسب و کار ملزم هستند تا با صرف هزینه های زیاد سفارش پخش تبلیغات خود به دفعات زیاد را امضا نمایند تا نهایتا طی این بمباران تبلیغاتی بخشی از مخاطبان هدف آن ها هم در معرض پیام قرار گیرند و با تکرار آگهی قصد خرید آن ها تقویت شده و به خرید اقدام نمایند.

بطور کلی درست است که بازاریابی نیازمند در نظر گرفتن هزینه است اما بخاطر داشته باشید  یک کسب و کار کوچک نباید در بازاریابی همانند یک کسب و کار بزرگ برنامه ریزی کند و راه هایی هستند که بتوان برای کسب وکارهای کوچک با بودجه های پایین نیز برنامه ی بازاریابی خوبی را در نظر گرفت تا اهداف درآمدی خود را محقق کنند.

  1. اگر محصول خوب باشد فروش خود به خود اتفاق می افتد!

برای تصحیح این باور نادرست ذکر این مقدمه ضروری است که استراتژی ها و تصمیمات شما به عنوان مدیر، مغز کسب و کار شما را تشکیل می دهد و محصول قلب آن است و یک محصول بد می تواند منجر به مرگ یک کسب و کار شود. اگر شما توان مدیریتی بالایی دارید و محصول خوبی هم تولید می کنید این مژده را به شما می دهم که بدن کسب وکار شما سالم است زیرا اساسی ترین ارکان کسب و کارتان یعنی قلب و مغز به درستی قادر به انجام وظیفه هستند. اما قلب و مغز کسب و کار برای حیات و ایجاد نتایج مثبت نیازمند یک رکن اساسی دیگر به نام خون هستند! مایه حیاتی که همه چیز بدون آن کارایی خود را از دست خواهد داد. یادتان باشد بازاریابی به مثابه خون برای کسب و کار شما واجب و ضروری است.

درست است که وقتی محصول خوب باشد پس از خرید و استفاده مشتریان، بازاریابی دهان به دهان اتفاق می افتد و افرادی آن را به هم توصیه می کنند اما اتکای  تنها به این روش در بازار رقابتی و چابک امروز تنها باعث عقب افتادن شما از هم صنف هایتان می شود. بنابراین در مسیر رشد چابک کسب و کار خود منتظر رخ داد فروش خود به خودی و تنها با توصیه دیگران نباشید زیرا این موضوع نسبت به سایر روش های بازاریابی زمان بر است جهت سرعت بخشیدن به فرایند فروش خود باید برنامه های  دقیق بازاریابی را متناسب با اهداف کسب و کارتان تعیین نمایید.
به عنوان جمع بندی باید گفت، بازاریابی امری تخصصی است اما تنها مختص کسب و کارهای بزرگ نیست همه کسب و کارها در هر سطحی  نیازمند  استفاده از تکنیک های بازاریابی می باشند از طرفی منتظر ماندن برای فروش خودبخودی با توجه به زمانبر بودن تنها باعث جا ماندن از رقبای تازه نفس و چابک خواهد شد پس برای تصاحب سهم بازار مناسب و درآمد رضایت بخش می بایست روی این رکن اساسی کسب و کار سرمایه گذاری گردد

اگر برای بازاریابی کسب و کارتان نیاز به راهنمایی داشتید روی کمک ما حساب کنید. ما در بسته «بازاریابی خانومانه» با شناخت نیازهای مشاغل بانوان در امر بازاریابی به طور اختصاصی برای کسب و کارهای خرد و متوسط بانوان با توجه به بودجه و جامعه هدف تعیین شده روش های بازاریابی با بیشترین بازدهی را پیشنهاد می دهیم. این بسته شامل دو جلسه مشاوره و یک برنامه بازاریابی مدت دار اختصاصی برای کسب و کار شما است که جهت دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص آن می توانید عبارت «بازاریابی خانومانه» را به شماره 09393792802 پیامک نمایید.

افراد زیادی متکی به آزمون و خطا در انجام کارها هستند، اما افراد موفق طرفدار یادگیری و استفاده از تجربیات دیگرانند.
مامی‌کا، اجتماعی از
مامان کارآفرین های موفق است...

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید