راز جذب مشتریان زیاد برای کسب و کار مامان ها

در این مقاله از راز جذب مشتریان زیاد برای کسب و کار مامان ها پرده بر میداریم. مامان کارآفرین ها اگر به تازگی در زمینه مشاغل خانگی فعالیت خود را آغاز کرده اید و یا صاحب یک کسب و کار چندین ساله هستید بدانید که مشتری یابی همیشه لازم و ضروری است و همواره بخشی از اقدامات مرتبط با رشد کسب و کار باید به این موضوع اختصاص یابد. به یاد داشته باشید تلاش برای مشتری یابی تنها برای زمان رکود نیست، شما حتی در برهه ای که فروش خوبی داشتید هم  نباید این مقوله مهم را فراموش کنید.

نکته ی مهم در همراهی مشتری این است که؛ وقتی قطار کسب و کار ما به حرکت می افتد برخی تنها صدای کسب و کار ما را می شنوند و از آن عبور می کنند، برخی زمان بیشتری می گذارند و علاوه بر صدایی که توجهشان را جلب کرده به جزئیات این قطار توجه می کنند و برخی هم در ایستگاه ها سوار می شوند. بنابراین ما با قطار کسب و کارمان از همان زمانی که صدای موزون حرکتش به گوش می رسد تا وقتی که همسفر مشتریان علاقه مند می شود در حال ساختن تجربه مشتری هستیم. 

برای اینکه قطاری پر مسافر داشته باشیم، باید صدای قطار کسب و کارمان رسا و ظاهر آن شکیل و دلچسب باشد و از مسیرهای مختلفی به سفر خود ادامه دهد تا بتواند در معرض دید افراد متعددی قرار گیرد و به تبع آن افراد بیشتری علاقه مند به همسفر شدن با ما شوند.

بعد از این مقدمه کوتاه همراه ما باشید تا به صورت تخصصی تر وارد بحث شویم.

گام مهم اولیه برای پیدا کردن مشتریان بیشتر، پیدا کردن سر نخ های بیشتر است. اما سرنخ چیست و چگونه پیدا می شود؟

وقتی کسب و کار خود را در معرض دید افراد قرار می دهیم اولین کسانی که برای ارتباط برقرار کردن با کسب وکار ما اقدامی انجام میدهند را سرنخ می گوییم. این اقدامات می تواند طیف گسترده ای را شامل شود مانند دنبال کردن صفحه کسب و کار ما ، لایک کردن و کامنت گذاشتن در شبکه های اجتماعی یا ثبت شماره تلفن یا ایمیل در صفحات فرود وبسایت ما.  شاید این اقدامات به ظاهر کوچک به نظر بیاید اما ارزشمندند زیرا در میان انبوه پیام هایی که از طریق تبلیغات مختلف به سمع و نظر افراد می رسد، فردی به پیام کسب و کار شما علاقه مند شده است و برای کسب و کار شما جایگاهی را در ذهن خود ساخته که می بایست توسط شما تقویت گردد.

 

بنابراین در گام اول برای پیدا کردن مشتریان زیاد، ابتدا لازم است سرنخ های فراوانی را به دست آوریم،

برای پیدا کردن سرنخ اگر کسب و کاری هستید که تنها در بستر شبکه های اجتماعی فعالیت می نمایید می توانید به اینفلوئنسرهای بزرگ و کوچک بسته به میزان بودجه ای که در نظر دارید تبلیغ بدهید و اگر در پیام رسان ها فعال هستید میتوانید به کانال هایی که اعضای زیادی دارند تبلیغات بدهید. سعی کنید از روش های مختلف برای گرفتن اطلاعات تماس مخاطبان خود بهره بگیرید مثلا با ذکر این عنوان که اگر میخواهید از تخفیفات ویژه ما با خبر شوید شماره تماستان را برای ما ارسال کنید و واقعا آن شرایط ویژه را فقط برای همان افراد قرار دهید و اعلام عمومی نکنید.

 

اگر وبسایت دارید می توانید از روش هایی همچون طراحی صفحات فرود برای جمع آوری اطلاعات تماس افراد، تبلیغات وبسایت خود با تبلیغات کلیکی و بنری و هدایت به صفحات فرود مورد نظر استفاده نمایید.

بنابراین با این روش ها بسته به این که بستر کسب و کار خود را چگونه طراحی کرده اید سرنخ هایی را به دست خواهید آورد، سعی کنید در تمامی ماه ها برای بدست آوردن سرنخ برنامه ریزی کرده و بودجه ای کنار بگذارید.

 

نکته مهم این است که نباید از افراد در اولین مواجهه با کسب و کار طی تبلیغاتی که انجام میدهید انتظار خرید داشته باشید زیرا خصوصا در کسب و کارهای آنلاین افراد نیازمند زمان بیشتری برای اعتماد کردن به کسب و کار هستند و پیام شما باید چندین بار در معرض دید مشتری قرار بگیرد، یادتان باشد این ما هستیم که به عنوان صاحب کسب و کار دست مشتری را در ابتدای سفرش گرفته و از صرف یک بیننده به فردی که اقدامی در جهت منافع ما انجام می دهد تبدیل می کنیم.

اگر گام های قبلی را به درستی انجام داده باشید و اطلاعات خوبی از مشتریان در اختیار داشته باشید حالا میتوانید با انجام اقدامات مناسب این سرنخ ها را به مشتری تبدیل کنید. اهرم کلیدی برای تبدیل سر نخ به مشتری داشتن اطلاعات تماس افراد است تا بتوانید پیشنهادات منحصر به فردی را ارائه دهید. سعی کنید برای دستیابی به این اهرم از هر اقدام خلاقانه ای استفاده کنید. وقتی اطلاعات تماس سرنخ های خود را داشته باشید براحتی میتوانید در بازه های زمانی مختلف با ارسال پیامک ها تبلیغاتی جذاب زمینه ساز خرید آن ها شوید.

سعی کنید حتما پایگاه داده اطلاعات تماس مشتریان و سرنخ های خود و سایر اطلاعاتی که به شما برای ارائه بهتر پیشنهادات فروش کمک می کند، ایجاد کنید. داشتن اطلاعاتی همچون شماره تماس، سن، شهر بسیار ارزشمندند به طوریکه میتوانند برنامه ریزی های آینده تبلیغات شما برای تولید محتوا و کانال های تبلیغاتی را تحت تاثیر قرار دهند. جذب مشتریان جدید از طریق پیدا کردن سرنخ ها علی رغم سادگی نیازمند ظرافت ها و خلاقیت هایی است که جهت تسریع در این موضوع و گرفتن نتیجه بهتر می توانید از مشاوره مامی کا با ارسال پیام به شماره 09393792802 استفاده نمایید.

 

افراد زیادی متکی به آزمون و خطا در انجام کارها هستند، اما افراد موفق طرفدار یادگیری و استفاده از تجربیات دیگرانند.
مامی‌کا، اجتماعی از
مامان کارآفرین های موفق است...

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید