مامان های کارآفرین در تور بازدید کارآفرینانه شرکت مدیریت صادرات دانا به یک شرکت صادراتی موفق رفتیم که به بیش از 30 کشور دنیا صادرات دارد و توانسته است در عرصه صادرات عناوین و جوایز متعددی را از آن خود کند. اگر شما هم در کسب و کار خود به دنبال صادرات هستید پیشنهاد می کنیم حتما این گزارش را مطالعه کنید.
این تور بازدید کارآفرینانه را که با عنوان « صادرات بدون کارخانه» که در دوره آموزشی بهاره انجمن کسب و کارهای کوچک و خانگی اتاق بازرگانی تهران برنامه ریزی کرده بودیم، با شرکت جمعی از علاقه مندان در تاریخ چهارشنبه نهم خرداد ماه برگزار گردید.
شرکت مدیریت صادرات تجارت بین الملل دانا سپند یک شرکت موفق در عرصه صادرات در زمینه تامین مواد اولیه و صادرات مواد غذایی به بیش از 30 کشور جهان است و سالیان متمادی حضور فعالی در نمایشگاه های بین الملی داشته است. این شرکت در فرانسه، آفریقا و عراق دفتر داشته و با بکارگیری کارمندان چند ملیتی صادرات خود را انجام می دهد.
جناب آقای دکتر ابراهیم شهیر، مدیر ارتباطات برون سازمانی شرکت دانا در این تور بازدید به موضوعات مهمی همچون اهمیت صادرات، معرفی شرکت های مدیریت صادرات و مهم ترین چالش های مسیر صادرات اشاره نمودند. ایشان در معرفی شرکت مدیریت صادرات دانا بیان کردند این شرکت به صورت استارتاپی با دور هم جمع شدن سه دوست که از دوران راهنمایی با هم آشنا بودند شکل گرفته است. بنیان گذاران اصلی این شرکت سال 1383 آن را تاسیس نموده اند و در ابتدای شکل گیری شرکت دو تن از بنیان گذاران برای شناخت بهتر بازار در کشورهای عراق و قزاقستان ساکن می شوند تا از نزدیک بتوانند پتانسیل های صادرات به این کشورها را شناخته و ارتباطات لازم را ایجاد نمایند.اکنون در شرکت دانا 74 نفر مشغول به کار هستند که بخشی از این کارمندان از ملیت های مختلف عراقی، روسی، آفریقایی می باشند که در خارج از کشور ساکن هستند.
ایشان صادرات را یک فرایند پرفراز و نشیب معرفی کردند و اذعان نمودند در دنیایی که امروز به سمت تخصصی شدن پیش می رود و رقبایی که مدام در حال تغییر استراتژی های خود هستند شرکت های مدیریت صادرات در کنار تولید کننده ها به ایجاد ارزش افزوده بیشتر، توسعه بازار و برندسازی شرکت ها بسیار کمک می کنند.
این شرکت از سال گذشته توانسته به عرصه تولید نیز راه پیدا کند و با عنوان تولید بدون کارخانه با بهره گیری از ظرفیت خالی کارخانجات تولیدی مواد غذایی برندهای مورد نیاز کشورهای خارجی را تولید و روانه بازار صادراتی این کشورها نماید. ایشان تاکید داشتند تولیدکنندگان می بایست محصولات خود را دقیقا بر اساس خواست بازار هدف تولید نمایند که شناخت نیاز دقیق مشتری با تحقیقات بازار رخ می دهد. ایشان بیان کردند بخشی از فرایند تحقیقات بازار ما از طریق بازدیدهای میدانی توسط افراد تیم ما، شرکت در نمایشگاه های بین المللی، اطلاعات گیری از افراد آشنا به بازارهای هدف صورت می گیرد.
ایشان در خصوص فرایند بازاریابی خود شرکت در نمایشگاه های بین المللی را یک ظرفیت پربازده برای تولید سرنخ های باکیفیت شمردند و بیان کردند در حوزه مواد غذایی حضور ما در نمایشگاه های بین المللی خصوصا در گلفود دبی توانسته است مشتریان ارزشمندی را برای ما شناسایی نماید در حوزه تولیدات مواد شیمیایی اتکای ما به اقدامات دیجیتال مارکتینگ شرکت در بستر اینترنت است.